Na een uitgebreide en zorgvuldige sollicitatieprocedure zijn op 27 oktober 2025 de nodige handtekeningen gezet: Werner Janssen is benoemd tot nieuwe dirigent van het Symfonisch Blaasorkest per 1 februari 2026. Hij heeft inmiddels het stokje overgenomen van Leon Bosch die vanaf januari 2009 dirigent van het SBO was. Werner Janssen is 57 jaar geleden geboren in Limburg, en heeft al een lange muzikale carrière achter de rug. Hij is saxofonist/rietblazer en speelt al sinds 1999 bij het Metropole Orkest en het Orkest Koninklijke Landmacht. Zijn debuut als dirigent beleefde Werner toen hij, zonder voorkennis van dirigeren, een orkest mocht leiden in de prestigieuze Berliner Philharmonie. De flow die hij daar heeft ervaren heeft hem ertoe gezet om zich, naast zijn carrière als orkestmusicus en docent, toe te leggen op dirigeren. Hij is gestart met de opleiding Bachelor HaFaBra directie, welke opleiding hij heeft afgerond in 2021. Werner is op dit moment vaste dirigent van de Jazzband Just Us in Woerden, de Muziekvereniging Excelsior in De Lier en het Stedelijk Orkest Purmerend. Daar is nu het Heemsteedse Symfonisch Blaasorkest bijgekomen. Met veel plezier en vertrouwen zijn Werner en het SBO samen een nieuwe en inspirerende fase in de ontwikkeling van het Symfonisch Blaasorkest ingegaan!